איך להיפטר מסקביאס

מה זה סקביאס?

סקביאס- scabies היא מחלת עור הנגרמת מקרצייה מטרידה כבר מלפני 2500 שנה, הרומים כינו אותה כך לראשונה כי היא מחלת עור מגרדת, שמה המלא הוא Sarcoptes scabiei var hominis. הסקביאס אכן מחלה מדבקת והיא מגרדת מאד! נדבקים בה בכל גיל, אין למגזר מסוים כל משמעות, אך התופעה המוכרת ביותר היא בצבא ובבתי האבות, אם כי גם בסדין שבמיטתכם היא עלולה להימצא. גודלה של הקרצייה הנקבה הבוגרת הוא 0.3 מ"מ הזכר הוא חצי ממנה, יש המון סוגים של סקביאס, ההומיניס נמצאת בעיקר בקרב בני האדם.

ישנו סוג נוסף של קרציות סקביאס- קאניס,הן מצויות בעיקר אצל כלבים, ארנבים שסובלים ממנה מאד עקב מגע עם מים, והיא גם כן מדבקת בני אדם. הסקביאס היא לא סתם מזיק כמו ג'וקים או דבורים, לא ניתן לראות אותה כי היא קרציה מזערית

scabies 3

 

איך נדבקים בסקביאס?

אם באתם במגע בעור עם אדם נגוע רוב הסיכויים שנדבקתם גם אתם, כי מגע ממושך מעביר אליו את הקרציות ואז הן אצלכם, כלומר אם חבר, חברה, בעל או אישה חוו זאת ובאו במגע בעור או בסדין יחד אתכם נדבק.

scabies1 scabies 4

מי שחווה גרד נוראי ומרגיש כאילו הולכים בתוכו, רוב הסיכויים נדבק בסקביאס, אך הדבר לא קורה במהרה, לסקביאס לוקח כחודש בערך להתפשט בגוף, כיוון שהמערכת החיסונית של האדם מנסה להילחם בזה. הקרציות המציקות לא עוברות מעצמן, אמנם אורך החיים שלהן הוא 3 ימים ללא אוכל אך הן מתרבות בגוף, תחילה הגרד יהיה באזורים חשופים כמו בידים וברגליים, לאחר מכן הוא יופיע בשאר הגוף. אם לא תטפלו בדבר תראו מחילות בעור שלכם, לאחר מכן שלפוחיות אדומות והסיוט רק יימשך.

scabies 2

יש דרכים לטפל בסקביאס.

  1. מריחת משחות על העור שמחסלות את הסקביאס- Lyclear, Eurax, Duo-Scabil. Mite-X ו- Bicide לאישה בהריון ולתינוק יש טיפול מונע אחר. לכל אחת יש הוראות שימוש משלה, אך מומלץ לעבור שוב לאחר שבוע על העור עם המשחה לוודא שאין שארים.
  2. אמבטיה עם מים חמים וסבון עץ התה.
  3. הרתחת הסדינים והמצעים.
  4. שאיבת וניקוי יסודי של המזרן
  5. אם יש לכם בעל חיים בבית הנגוע בסקביאס, שטפו את הרצפה במים רותחים- היזהרו מכוויות.
  6. שאיבת ספות ושטיחים.
  7. קחו את החיה לוטרינר והקדימו תרופה למכה עם טיפול נכון. בדרך כלל זה יהיה עם הזרקת חומר לחיה וכך החומר יהרוג את הקרציות מבפנים, טיפול חיצוני לא תמיד פותר את התופעה אצל בעלי החיים. חוזרים על הזריקה פעם נוספת ולאחר חצי שנה שוב פעם.
  8. נקו ביסודיות את פינת בעל החיים- השתמשו בכפפות ובעיקר הרתיחו כל מה שאתם יכולים.
  9. זרקו את שארית האוכל של בעל החיים מדי יום.
  10. אל תרטיבו ארנבים אם אתם מגדלים כאלו, הרטיבות מביאה להם סקביאס- הם יודעים להתנקות לבד.

No Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *