מהפכה בעולם החקלאות- חומרי הדברה ביולוגיים ידידותיים לסביבה

בחקלאות העולמית משתמשים כיום בחומרים כימיים שגורמים לקטל מזיקים רבים כמו כן גם ליונקים רבים ולחרקים אחרים, הדבר גורם לפגיעה בסביבה ובאיזון האקולוגי, לכן האיחוד האירופי ישקיע עבור פיתוח ומחקר סכום של כ-7 מליון יורו עבור חומרי הדברה ביולוגיים שישפרו את תנאי הסביבה ולא יגרמו לה כל רע.

Pesticide4

בין שבעת הארצות המשתתפות בפיתוח נמצאת ישראל, כאשר ידוע לכל כי ישראל משקיעה מאמצים רבים בפיתוח ומחקר ויש לה את החומרים הנמכרים ביותר כיום בעולם להדברה ירוקה. הארצות המשתתפות בפיתוח יחד עם ישראל הן בלגיה, סקוטלנד, אנגליה, שוודיה, גרמניה ודרום אפריקה.

האיחוד האירופי משקיע 7 מליון יורו למשך 4 שנים כשהמטרה לשנות את כל עולם החקלאות כשמידע רב נאסף וייאסף במשך שנים אלו וישפר משמעותית את הסביבה, כאשר המחקר הוא על גנום המזיק,רבייתו, תנועתו, כנפיו, רגליו, התנהגותו והתנהלותו, המזון וכל אשר בו ורק בו, כך המיקוד יהיה גבוה יותר מאשר פיזור על ופגיעה אקולוגית.

המטרה הסופית היא להפחית את התרבות החרקים הספציפיים הללו בעולם, העשים, הזבובים, כנימות, חיפושיות וכיוב, ולפתח חומרים יעילים וזולים אשר יעשו עבודה מקסימלית במינימום משאבים.

בישראל מי שממונה על המחקר הוא מכון וולקני אשר יפתח את החומרים עצמם, כיוון ש27 שנה הוא כבר עוסק בפיתוח ואיסוף חומר על הדברה ירוקה, למעשה ישראל היא הגרעין החשוב ביותר במהלך זה.

אחד מהנושאים שמעסיקים היום את העולם כולו הוא נושא החקלאות וההדברה, כיוון ש40 אחוזים מן היבול העולמי מושמדים על ידי מזיקים, בקטריות ותחלואים נוספים, חומרי ההדברה כיום הם יקרים מאד, ההיקף השנתי עומד על 65 בליון דולר, ועדיין אין פתרון יעיל יותר, לשם כך התכנסו כל מעצמות ההדברה והמכונים הטובים ביותר למען מטרה זו.

 

No Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *